هنگام سفر چه وسایلی را با خود ببریم؟

 



کیف سفر, لباس در سفر

ستن چمدان كاري بسيار دشوار تر از آن چيزي است كه فكر مي كنيد

 

مهم نيست قصد داريد آخر هفته به يك سفر كوتاه برويد يا سفري كه يك ماه يا بيشتر طول مي كشد، بستن چمدان كاري بسيار دشوار تر از آن چيزي است كه فكر مي كنيد. البته سفر هاي مختلف نياز به بردن وسايل هاي مختلف دارند. براي رفتن به يك تفريح ساحلي، نيازي به بردن پالتو نداريد يا براي گردش آخر هفته در شهر، نيازي به بردن كفش هاي كوهنوردي نداريد.
 
با اين حال چيز هايي وجود دارد كه هيچ وقت نبايد در سفر كوتاه يا بلند مدت، آنها را در چمدانتان قرار دهید. از مجموعه محصولات آرايشي و مو گرفته تا كتابخانه شخصي سفرتان و هر چيزي كه مي توانيد بعد از رسيدن به مقصد خريداري كنيد. در اين مطلب چيز هايي كه بهتر است در خانه نگه داريد و بعد از برگشت از سفر از آنها استفاده كنيد ارائه شده است.

مقدار بسيار زيادی پوشاك و لباس
آيا مثل من هستيد كه هر زمان آماده سفر مي شويد، وسوسه مي شويد تا لباس هاي زيادي را با خود ببريد، زيرا فكر مي كنيد در سفر لازم است همه  آنها را بپوشيد.
 
دچار اين وسوسه نشويد. به شما نشان می دهیم چگونه بايد به طور مفيد، چمدانتان را پر از لباس براي سفر كاري تان كنيد: چيزي كه بايد به خاطر داشته باشيد، بردن لباس به تعداد 5، 4، 3، 2، 1 عدد است. اولا 5 جفت جوراب و زيرپوش برداريد. سپس 4 عدد تاپ، 3 دست شلوار، شلوارك يا دامن، 2 جفت كفش و 1 كلاه برداريد. البته مي توانيد اين موارد را طبق نيازتان براي آن سفر خاص تغيير دهيد.

قصد سفر به ساحل داريد؟ لباس شنا بايد به همراه داشته باشيد. مي خواهيد به عروسي برويد؟ يك يا دو لباس برداريد. مي خواهيد آخر هفته را در يك كنفرانس كاري بگذرانيد؟ كت تان را فراموش نكنيد. براي انتخاب بقيه لباس هاي مورد نيازتان، طبق اين فرمول انتخاب كنيد و مطمئن باشيد همه چيز هايي كه واقعا نياز داشتيد را برداشته ايد.

 کیف سفر, لباس در سفر

هنگام سفر رفتن برای برداشتن لباس وسواس به خرج ندهید

 
تعداد زيادي كفش
كفش، فضاي زياد و با ارزشي از چمدان تان را مي گيرد.  بياييد براي چند لحظه صادق باشيم: بگوييد آخرين باري كه كفش هاي نوك تيز و خيلي بلندتان را با خود برديد و خود را دلخوش كرديد تا كل شهر را به سختي با آنها راه برويد، كي بوده است؟

طبق گفته كتاب راهنماي سفر "لونلي پلانت" يا "سياره تنها،" نبايد بيشتر از دو جفت كفش با خود ببريد مگر اين كه دليلي براي بردن جفت سوم وجود داشته باشد. اگر مي خواهيد در رويدادي حاضر شويد كه نياز به كفش خاصي دارد مي توانيد آنها را ببريد. در غير اين صورت آنها را در خانه بگذاريد. 

کیف سفر, لباس در سفر

كفش، فضاي زياد و با ارزشي از چمدان تان را مي گيرد

 
ابزار هاي مربوط به مو
آيا هر باري كه مي خواهيد چند روز به سفر برويد، مشكل بردن دستگاه فر كننده مو، سشوار و اتو مو را داريد؟ اگر مي خواهيد كه در يك هتل، خانه اجاره اي مجهز و آپارتمان بمانيد يا با دوست بخشنده تان سفر كنيد نياز به بردن اين وسايل نیست.

پائول فروليچ، در مصاحبه با سايت برتر گردشگري "تريپ ادوايزر" يا "مشاور سفر"، گفت: سشوار و اسپري مو تقريبا در اكثر هتل ها وجود دارد و هتل هاي بهتر هم فر كننده مو قرض مي دهند. اين موضوع را با هتل يا ميزباني كه مي شناسيد چك كنيد تا ببينيد كه آيا اين ابزار ها را قرض مي دهند، در اين صورت مي توانيد همه اين دستگاه هاي حالت دهنده را در كشو قرار دهيد و با خود به سفر نبريد.

کیف سفر, لباس در سفر

سشوار و اسپري مو تقريبا در اكثر هتل ها وجود دارد

 

لباس هايي كه با آن ها راحت نيستيد
پر كردن چمدان و قراردادن انواع لباس ها در چمدانتان، كه به ندرت پيش مي آيد در زندگي عادي روزمره تان آنها را بپوشيد، كاري راحت است. اگر معمولا لباسي را نمي پوشيد، دليلی براي نپوشيدن آن داريد.

اگر از پوشيدن آن لباس در خانه احساس ناراحتي مي كنيد يا به هر دليل ديگر، پس قطعا نبايد آن را با خود به سفر ببريد. بايد در سفر راحت باشيد و از آن لذت ببريد نه اينكه احساس عذاب وجدان از پوشيدن لباسي داشته باشيد. پس آن لباس هايي كه در آن راحت نيستيد، مخصوصا لباس هاي شنا و همه نگراني هاي مرتبط را در خانه بگذاريد. آنها آخرين چيزي هستند كه در سفر دلتان برايشان تنگ خواهد شد.

چتر
بستن درست چتر به طوري كه فضاي كمي اشغال كند سخت است زيرا فضاي زيادي اشغال مي كند. مي توانيد چتر خود را در خانه گذاشته و از اين فضا براي بردن وسايل ديگر استفاده كنيد. طبق وبلاگ راهنماي سفر به نام "سفر معتبر"، بسياري از هتل ها، مهمانخانه ها و خانه هاي كرايه ای در صورت نياز به صورت رايگان به شما چتر خواهند داد. اگر واقعا به چتر نياز پيدا كرديد به بخش گردشگري شهر برويد و يك چتر ارزان بخريد و نگران شكستن آن يا آوردن آن به خانه نباشيد زيرا مي توانيد آن را بعد از سفر به كسي ببخشيد يا دور بياندازيد.
 کیف سفر, لباس در سفر

بستن درست چتر به طوري كه فضاي كمي اشغال كند سخت است

 
كيف كامل لوازم آرايشي تان
همان طور كه نبايد مجموعه كامل دستگاه هاي مربوط به مو را به سفر بياوريد اين قضيه براي وسايل آرايشي هم صدق مي كند. طبق گفته كارشناسان سفر در سايت "سفر هوشمندانه تر"، از وسايل ها يا لوازم آرايشي-بهداشتي چندكاره فراهم شده در هتل ها استفاده كنيد. مي توانيد برخي از چيز ها را با همراهان سفرتان شريك شويد و وسايل آرايشي كه حاوي چند رنگ هستند را بخريد. در نتيجه مجبور نيستيد بسياري از اقلام را با خود ببريد، زيرا فضاي زيادي اشغال مي كنند.

وسايل آرايشي ضروري تان را با خود ببريد مگر اينكه دليلي براي نبردن اين وسايل باشد. هيچ دليلي براي آوردن همه خرت و پرت ها و وسايل با خودتان به سفر وجود ندارد آنها فقط فضا اشغال مي كنند.

کیف سفر, لباس در سفر

هنگام سفر وسايل آرايشي ضروري تان را با خود ببريد و بردن زیاد لوازم آرایشی خود داری کنید

 

هر چيزي را در صورت نياز با خود به سفر ببريد
اندي كرانز ، بنيان گذار شركت "چمدان پاراول"، در يك مصاحبه با ماهنامه آمريكائي "راهنماي سفر عالي"، انتخاب ساك كوچك تر را براي بردن وسايلي كه فكر مي كنيد ضروري باشد توصيه كرد. به طوري كه با انتخاب ساك كوچكتر مجبور خواهيد شد فقط وسايلي كه نياز داريد را با خود ببريد.

كتاب
كتاب سنگين است، پس صادقانه بگوييم كه كتاب هاي خوب تان را در خانه بگذاريد. جاناتان ساك، در يك مصاحبه با سايت برتر گردشگري گفت: با اینکه يك نرم افزار كتابخوان الكترونيكي نمي تواند جاي كتاب را بگيرد اما يك تصميم عالي براي سفر، بردن اين كتابخوان هاي الكترونيكي است، زيرا هزاران كتاب را در يك نرم افزار مي توانيد ذخيره كنيد. همچنين مي توانيد كتاب هاي بيشتري را در صورت اتصال به اينترنت وايرلس دانلود كنيد.کیف سفر, لباس در سفر

كتاب سنگين است، پس هنگام سفر كتاب هاي خوب تان را در خانه بگذاريد

 

چيز هايي كه مي توانيد بعد از رسيدن به مقصد خريداري كنيد
شاید هوشمندانه به نظر برسد كه بعد از رسيدن به مقصد، وسايلي كه نياز داريد را خريداري نماييد، اما نيازي به صرف هزينه براي خريد چيزهايي كه قبلا در اطرافتان بوده نداريد. زمانيكه دنبال كم كردن فضا در چمدان تان هستيد، خريد چيزهايي كه به راحتي در مقصد سفرتان در دسترس است ايده ای هوشمندانه است. اگر قصد داريد چيزي را در حين سفر خريداري كنيد، آن وسيله را در اندازه كوچك خريداري كنيد يا مطمئن شويد كه قابل دور انداختن هستند زيرا نمي خواهيد مجدد آنها را با خودتان برگردانيد و بعد از راه افتادن كارتان، مي توانيد آن را دور بياندازيد.

Comments

Popular posts from this blog

کوله بار سفر باید شامل چه وسایلی باشد؟

لوازم ضروری برای سفر در فصل بارندگی