خرید بلیط برای کودکان

سن کودک و نوع بلیط می تواند تعیین کننده قیمت بلیط باشد. در قوانین ایرلاین ها برای کودکان زیر دو سال هیچ گونه هزینه دریافت نمی شوند زیرا این کودکان نیازی به صندلی های جداگانه ندارند. در پرواز های چارتری نرخ بلیط هواپیما برای کودکان زیر دو سال 15 درصد تخفیف دارد همان طور که گفته شد کودکان زیر دو سال در هواپیما صندلی مخصوص ندارند و باید روی پای والدین قرار بگیرند اما برای کودکانی که سن آن ها بین 2 تا 12 سال است قیمت بلیط مانند بلیط بزرگسالان محاسبه می شود. دلیل آن هم می تواند این باشد که دفاتر هواپیمایی چارتر کننده قیمت های کمتری را برای بلیط ها در نظر می گیرند به همین دلیل اگر برای کودکان تخفیف اعمال کنند با ضرر زیادی رو به رو خواهند شد.

در بلیط های سیستمی مانند بلیط های چارتری برای نوزادان تا 2 سال نرخ بلیط با تخفیف حساب می شود اما برای کودکانی که سن آن ها بین 2 تا 12 سال است و حتما باید به طور جداگانه صندلی داشته باشند نرخ بلیط نصف بلیط بزرگسالان می شود و در پرواز های خارجی حدود 80 درصد نرخ بلیط بزرگ سالان است.

کودکان بدون والدین اجازه سفر با هواپیما را ندارند، اما بعضی از ایرلاین های هواپیمایی شرایطی را به وجود آورده اند که کودکان 2 تا 12 سال بدون والدین اجازه سفر را داشته باشند، برای این کار فرم هایی را در اختیار والدین قرار می دهند که مربوط به سفر فرزندانشان می باشد و به صورت دقیق باید آن را پر کنند.

امکاناتی برای کودکان

بعضی از شرکت های هواپیمایی در پروازهایی که ممکن است ساعت ها طول بکشد و سفر طولانی مدت در انتظار مسافران باشد امکانات و سرگرمی های ویژه ای را برای کودکان داخل هواپیما تهیه می کنند که کودکان با آن ها هم سرگرم می شوند و هم اینکه جنبه آموزشی دارند. منوی غذایی خاصی را که طبق سلیقه کودکان در نظر می گیرند یکی دیگر از خدماتی است که در هنگام سفر شامل حال کودکان می شود. مسافران هنگام تهیه بلیط با رزرو کردن صندلی های بیزینس کلاس می توانند امکانات بی نظیری را در اختیار داشته باشند.

رعایت نکاتی که هنگام پرواز با کودکان باید در نظر گرفته شود

هنگامی که قصد دارید به مسافرت بروید معمولا کودکان در طی سفر بیشتر از روزهای عادی بهانه گیر تر می شوند، بنابراین قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید بهتر است لیستی از وسایلی را که کودک شما به آن ها علاقه دارد و می توانید فرزندتان را با آن ها سر گرم کنید تهیه کنید تا اگر در سفر مشغول به بهانه گیری شد و آن ها را از شما خواست بتوانید آن وسایل را در اختیار کودک قرار دهید. به این نکته دقت داشته باشید که هنگام سفر وسایل مورد نیاز را با خود به داخل کابین هواپیما ببرید و در صورتی که فرزندان شما از داروی خاصی استفاده می کنند باید آن را به همراه داشته باشید که در صورت نیاز بتوانید از داروها استفاده نمایید. گاهی اوقات هم ممکن است سفر شما زیاد طول نکشد و دیگر نگرانی زیادی برای اذیت شدن فرزندان خود نخواهید داشت به طور مثلا هنگام تهیه بلیط هواپیما تهران مشهد با خیالی آسوده برای فرزندان خود بلیط رزرو خواهید کرد.

شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان؛ بلیط سیستمی و چارتر


زمانی که ما بلیط چارتری می‌خریم برای مثال بلیط هواپیما قشم ، تهران ف اصفهان و ...، همه تخفیفی که تا پیش از این آن ایرلاین برای نوزادان درنظر می‌گرفت، لغو می‌شود.

بلیط نوزادان در چارترهای داخلی رایگان است، اما بلیط کودکان ۲ تا ۱۲ سال بدون تخفیف و مثل بزرگسالان حساب می‌شود. البته استثناهایی هم هست. موقع خرید بلیط‌های سیستمی، برای مسافرهای زیر ۲سالی که نیازی به صندلی ندارند، می‌توان با پرداخت ۱۰ درصد ازقیمت، بلیط رزرو کرد. اما اگر کودک ۲ تا ۱۲ ساله نیاز به صندلی داشت، با پرداخت بخشی از پول می‌توان برایش بلیط خرید. در سفرهای داخلی هزینه بلیط کودکان معمولا نیم‌بها یا برابر با ۵۰ درصد از بلیط بزرگسالان است.





Comments

Popular posts from this blog

مراحل ساخت یک ماکت هواپیما با استفاده از فوم

هنگام سفر چه وسایلی را با خود ببریم؟

سرای زیبای مشیر در شیراز